ville dö imorse

Igår skulle jag och arvid bestämma var vi skulle sova, antingen hos mig i Bergsyn eller i hans stuga nära flygplatsen, jag började jobba 2 timmar före honom.
Linnea: Kan vi inte sova hos mig för jag vill inte köra själv från din stuga imorgon klockan 9 på morgonen. Det kommer komma en älg.
Arvid: Nä, dom är bara ute på kvällen.
Linnea: Neeee, dom är ute i gryningen också!! Som är klockan nio... he-he nä men okej vi sover hos dig då!
Idag klockan 9.39 får arvid ett samtal.
Arvid: Hallå?
Linnea (panikgråtandes - har fobi för älgar): DET SPRANG EN ÄLG ÖVER VÄGEN WÄÄÄÄÄÄÄ OCH AAAHHH DET ÄR ÄLGSPÅR HÄR, KAN INTE STANNA HÄR!!!!!! HEJDÅ!!!
såg alltså en älg, kanske 50 meter bort som sprang över vägen. Med den fobi jag har så började jag störtflänna och tänkte vända, men eftersom det var första dagen på sommarjobbet så kunde jag inte bara skita i det. Så jag körde över på fel sida av vägen och kollade åt andra hållet tills jag kört förbi stället där älgen sprungit över. För bara åsynen av älgen skulle få mig att dö... haha patetiskt såhär i efterhand, men i stundens hetta så kan jag inte hjälpa det. Min fobi för älgar är grotesk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0