Sanningen om Linnea och älgar

Godmorgon! Nu har jag väl återhämtat mig ganska bra från gårkvällens incident. Lite skrattretande om man tänker tillbaka på det, men det finns ingen chans i världen att jag hade kunnat reagera annorlunda i det ögonblicket. Jag hatar älgar.

Lite fakta om mig och älgar
- Jag brukar på googla stor älg, biggest moose, och se på bilder

- Jag brukar söka på youtube efter klipp på älgar

- Så fort jag åker bil och kommer in i ett område utan belysning får jag en rysning i mig och jag tror det ska komma en älg, vilket det också gjorde igår

- Jag kör hellre omvägar än skogsvägar

- De 3 senaste gångerna jag har sett en älg, så har vi alltid pratat om älgar just innan, så ska aldrig mer sitta i en bil och prata om älgar.

- Blev nervös på Lycksele djurpark när jag visste att jag skulle få se en älg, ville inte gå dit, men ville det ändå mer än gärna.

- Jag har klappat en älg på lycksele djurpark  <--går att klicka på

- De två senaste gångerna jag såg en älg grät jag.

- En gång när jag och Kalle körde till boviken i mörket på Kalles moppe med dåliga lysen, fick jag panik och började gråta och skrika på honom, i rädslan om att en älg skulle springa upp på vägen (Förlåt Kalle)

- Älgkött är det godaste köttet!

- Jag har många gånger tänkt att min dödsorsak kommer vara en älg. Alltså att jag kommer krocka med en.

Där har ni det, jag och älgar hör inte ihop.

Okej, nu har jag skrivit om älgar två inlägg i rad, jag förstår att ni inte är intresserade av min fobi, men var bara tvungen att skriva det.

/Linnea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0