trippen till Piteå

I torsdag var jag på pite havsbad, eller äventyrsbad. Det är som sagt inte i havet. Det var mycket trevligt. Bussen dit gick halv 11 och hem kring halv 6. Det skulle bli en heldag med några från klassen.

Det var rätt mycket folk, väldigt mycket barn. Men det förstår man väl, nu när det är lov. Det blev många turer i vattenrutchbanorna. När vi hade åkt dem ett antal gånger så ville vi göra tagen tagen. Det var en spännande lek. Man visste aldrig vem som var och man kunde inte lita på någon. Mycket kul, men skadefritt blev det inte. Jag tror att det var några stycken som ramlade när de skulle springa ifrån alla. Linus ramlade då och skar upp en stor hudflik (enligt mig var det stor) Jag sprang och hämtade plåster och papper. Jag började nästan må illa när jag såg såret. Det var inte så fräscht.





Efter badet åt vi hamburgare i väntan på att bussen skulle gå.




Vi väntade och väntade på den där bussen. När den väl kom så säger dom att vi inte får plats. Vi blev lite småsura eftersom det var så hemskt kallt ute och alla frös. Vi gjorde det bästa vi kunde och alla nästan satt på varndra för att det skulle bli lite värme.

Det kom en extrabuss efter ett tag. Men då var vi som små isbitar.

/ lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0