Oppssi

Jag har visst glömt bort att berätta om någonting sensasionellt som ägde rum någon gång i veckan. Jag har för andra gången tagit mitt öras oskuld. (Hur nu det är möjligt..)

En del visste det, andra inte, men jag hade hål i öronen när jag var mindre. Si sådär 10-12 år. Men en dag hände det.. SSHHLUPP sa det, och örhängeshålen var borta. (tänkte skriva öronhål, men det kunde misstolkas)

Så denna dag nu i veckan bestämde jag mig! LETS DO IT tänkte jag och gick in i affären och sa att jag minsann skulle ta hål i öronen. Den asiatiska kvinnan i affären sa: du är väl inte arton? Du måste ha mamma, pappa, syrra eller någon annan som är över 18 med dig. Snopen som jag var gick jag ut ur affären.

Nu i efterhand har jag funderat.. Varför behövdes det en person som var över 18? Jag menar min syrra som fyllde 18 i våras bestämmer väl inte vad jag får/ inte får göra? Kunde förstå om jag skulle behövt min målsmans tillstånd eller något liknande... Dessutom handlade det om hål i ÖRONEN. Det var inte precis så att jag skulle ta hål i läppen, näsan eller ögonbrynet. Hål i öronen tar dom som är 8, varför skulle inte jag som är 16 få ta hål där.

Hur som helst, jag gick dit igen, med mammsen i mitt sällskap, för någon dag sen. Klick i ena örat. AJ! Klick i andra örat. AJ! Sen var det klart.


/Linnea, vem annars skriver så...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0