Mat-prat

Sms-konversation med mamma:

Jag: Vad ska vi äta?
Mama: Lax
J: Lax vadå?
M: God
J: Räkost? :D
M: Nej, ny
J: Och hur kan du då veta att den är god? Det är väl inte persilja eller basilika i?
M: Nej :-P
J: Dill eller Senap då?
M: Säger jag inte
J: Blä senap
M: Det sa jag inte
J: Okej är såsen grön av dill eller är den vit som creme fraishe/grädde?

Minuten senare kom jag in genom dörren och sprang upp till köket. Det visade sig att laxen varken var grön eller vit. Den var rosa. (Okej, fisken lax är ju rosa när den är tillagad, men jag menar SÅSEN) Men hur som helst så var den god!

/linnea


Kommentarer
Postat av: Mammuten

...Och det var dill OCH senap i =)

2010-11-08 @ 10:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0