midsommardagen













Det här är riktig sommarkänsla! Emma, Maja, Lovisa, Hanna och jag möttes hos maja och där hämtade vi filtar och jordgubbar. Sedan hade alla med sig läsk och godis. Jag hade med mig en radio och Lovisa ett spel. Så vi begav oss till Manhemskajen till en brygga och satte oss där. Tog fram alla saker så det blev jättemysigt, det blev det också.

Vi satt och spelade ett spel som vi hade gjort till med andra ord, fast än det inte var det. Så vi skulle förklara orden som stor på kortet! Det var jättekul och alla verkligen försökte skynda sig att förklara, för det var på tid. Det var inte det riktiga med andra ord utan spelets riktiga namn var så ska det låta. På korten fanns andra frågor som man också kunde ställa och köra med. Det fanns även sånger som man skulle nynna på och den andra i laget skulle gissa vilken sång det var. Så innan vi åkte tillbaka till Maja så satt alla och nynnade och det var jättekul!

När vi var hos Maja så spelade vi kubb och åt glass. Sedan kom Lovisas bror och hämtade mig och Lovisa kl 1. När jag kom hem var jag jättetrött, men det levde det om så jag kunde inte sova. Jag fastande istället i en film och satt och såg den till kl 3 på natten, då somnade jag. Så idag är jag rätt trött, men jag har haft en vilodag idag och det är så skönt.

/ lovisa


Kommentarer
Postat av: Lina

Så fina bilder!

2010-06-27 @ 17:38:36
URL: http://linastenbergs.blogg.se/
Postat av: moa

vad fina ni var! :)

2010-06-27 @ 17:57:39
URL: http://moaas.se
Postat av: lovisa

Till Linnea: Hur ska du göra med skinnjackan:D?

2010-06-28 @ 15:32:31
URL: http://lovisaforsgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0