Vi är precis som småbarn.

Jag tänkte inte på det just då. Men nu när jag tänker tillbaka på det så fungerar "klara, färdiga, gå-principen" på både småbarn och ungdomar. Jag praoar ju på Ica Supermarket Morön tillsammans med matilda. Jag skulle stapla mjöl och hon sockret. En kille som jobbar där sa "Nu ser vi vem som hinner klart först" Efter högst 1 minut hade jag staplat 40 mjölpaket och matilda 40 sockerpaket. Sedan gick vi in till lagret, då hade samma kille tagit fram två kartonger som skulle vikas på ett speciellt sätt. "Nu kör vi en till tävling, kolla först hur jag gör sedan ska ni göra likadant, så ser vi vem som är snabbast." Självklart fokuserade vi jättenoga på den där kartongen så vi skulle minnas hur man gjorde. Och sedan var det hur lätt som helst när det väl var våran tur. Och det gick ju undan med tanke på att vi tävlade mot varandra. Kanske man ska börja tävla mer i skolan. Jag menar, allt går snabbare och det blir effektivare. Och dessutom så VILL man lära sig, så att det ska bra för en själv när man ska göra uppgiften.

Nog om det.
ikväll ska jag vara med Matilda och se på Desperate Houswifes och baka något smarrigt före.
Här är en busig bild som jag tog från matildas blogg, men gjorde om.

vem är dom här?

/linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0