en cykeltur som känns i benen

trampatrampatrampatrampatrampatrampa...
Det är det jag och matilda har gjort idag.

Det började med att vi helt plötsligt bestämde att vi skulle se en fotbollsmatch, som vi trodde var på norrvalla. Så jag tog cykeln från bergsbyn, och hon från sunnanå och började cykla mot norvalla. Jag var riktigt snabb och var uppe på norrvalla efter en kvart. Men väl framme så såg jag att det var ett gult lag och ett rött lag som spelade. Jag smsade matilda och sa att morön inte spelade men hon kom till norvalla ändå. Jag sa: tänk om dom spelar på guldvallen i ske-hamn. Hon ba: vi cyklar. Och så blev det. Vi tog än en gång cyklarna och trampade iväg. Efter ungefär 50 minuters intensiv cykling såg vi skylten SKELLEFTEHAMN. JAAAA skrek vi. 1 sekund senare ser vi att vägen tar slut och framför oss och att det kommer ett stup NEEEJ. Men vi hoppade av cyklarna och tog oss ner till vägen ändå.
Tillslut var vi framme vid planen. Men... där spelar bjurfors(?) mot lövånger. Ingen succé direkt. Vi tar åter igen cyklarna och börjar cyklar hem. Men då kommer jag på den briljanta idén att vi kan cykla in till stan å köpa glass. YEY säger matilda, inte. Men hon tycker att det var en bra idé så vi cyklar först till bergsbyn för att hämta pengar, sedan vidare till stan.
Framme i stan går vi till den berömda CK-toan och kollar hur vi riktigt ser ut efter några mils cyklande. Nja, säger jag åt spegelbilden. Efter det köpte vi glass på Ica. Och ni kan ju gissa vad det var för sort...
Vi sätter oss längst ner på torget och pressar i oss ALL glass. Eller i varje fall jag.
Sedan kommer Hampus och Arvid. Vi sitter på olika ställen på torget och gör ingenting, sedan far Arvid. Kvar blir då jag matilda och hampus. Vi går på ica efter ett tag. Sen måste vi hem. För matilda var ca 50 minuter sen...
Jag cyklar ensam till bergsbyn.

Det var all cykling HITTILLS, dagen är inte slut än...
Men över 5 mil har jag då iaf cyklat.
BRA KÄMPAT!
Tyvärr så var jag för upptagen med att trampa så jag tog inga bilder. Men det gjorde Matilda. Kanske får någon av henne sen. Men så länge får ni nöja er med den här bilden:

för att vi är söta.

♥linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0