6åring skriver saga

jag har sååå mycket att skriva om .
Igårkväll smsade jag med Matilda, vi kom på att vi skulle starta en egen religon.

Såhär började det...
L: Jag hoppas det :( skojja, jag vet det... För konfa är gud, och vi tror inte på nån högre makt än oss två :O :O :O :O :O :O hihi
M: haha nej vi är högsta makten :O
L: vet :O vi borde göra som luther och skapa en ny religon med oss som högsta ledare och gudar, med impuls som största tro :O
M: Ja.. För att komma till paradiset måste man leva impulsivt och prisa oss med gåvor :O
L: ja :O satan, vi har nånting stort på gång :O Vi måste skriva en bibel med impulsiva grejer att göra, men i själva verket är det en bok med tomma sidor, eftersom ingen kan bestämma vad man ska göra.
M: HAHA JA :O
L: Kom på nåt mer :O :O :O
M: Vi måste störta kristna kyrkan och starta en armé :O
L: Då måste vi få tillräckligt många anhängare först :O Våran kyrka ska vara helt vit från början, sen får man rita klistra måla vad man känner för på den. Men inga dumheter bara
M:Jag trodde du mena vit, asså inga svarta :O
L: Hahahahahahahahahahahahahahahahaha, nej alla raser får vara med, till och med aboriginer.
M: Du vet int va det är. Eller.. Jag vet iaf inte de :(
L: Nån folkstam i australien... Typ :$
M: Jaha.. Så du vet sånt va:] Men du vet inte hur man gör en råbandsknut (råbandsknop heter det väl egentligen?)

Okej där kom vi in på lite mer än our religon. Men vi tänkte sova på saken för att få en uppenbarelse om en symbol för den. Men tyvärr, ingen av oss kom ihåg vad vi drömde.


En annan sak jag tänkte skriva här var min lillasysters saga. Med tanke på att hon är 6 år och går i förskolan så tycker jag att den är riktigt fin. Och hon har ju skrivit den helt på egen hand också. Så med hennes ord...

Hary Horn upteker blomor
Hary var ute med klasen ute i skogen
han sa oj vad de ska bli roligt sa hary horn
Dom var ute och samla pinar
oj oj där va en buske
fröken jag har hittat en pinne vad ska jag göra
fröken sejer hitta fler pinnar
Jag har hittat 5 pinnar
ojoj vad är de der
fröken svarar inte
fröken fröken
vad är de sejer fröken
vad är de där fröken sejer hary horn
De är en bloma sejer fröken
Ooo en blomma sejer harry horn
Plocka lite om du vill av blommorna sejer fröken




Sen så tänkte jag bara berätta om våran lilla träningsmatch mot BiS 9:orna på norrhammar.
Finns egentligen inte så mycket att säga mer än att vi vann med 8-1 .


nu orkar jag inte skriva nåt mer
så hare bra så länge
♥linnea

Kommentarer
Postat av: lovisa

2009-05-11 @ 19:18:14
URL: http://linneaochlovisa.blogg.se/
Postat av: lovisa

jag sitter och skriver med joel nilsson på sms ;)

2009-05-11 @ 19:18:57
URL: http://linneaochlovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0