svettdagen

Hej!

Linnea och Lovisa här igen då.
Idag har det varit ca 30 grader varmt, men det vet nog dom flesta som läser den här bloggen.
Så imorse, klockan tio så fikade vi frukost på Lovisas altan. Sen efter det tog vi på oss sommarkläder, eftersom Lovisa F skulle ta kort på oss. Bilderna blev aningen hemska... Så tror inte att de blir någe av med en header-bild...
Men vi ska lägga in bilderna sen, när vi får dom av lovisa. Men sen efter bilderna, som vi tog nere vid älven, så blev vi jättesugna på att bada. Så alla sprang hem och satte på sig sina bikini(sar?) Och sedan bar det av till älven. Förutom en liten omväg förbi kiosken, där vi köpte mumsmums.




Nere vid älven solade vi ett långt tag. Men vi blev så varma så vi tänkte "NU BADAR VI" Och det gjorde vi också. Det var lite trögt att få sig i. Men det gick. Och det var som sagt bara elva grader i vattnet.  Därefter solade vi lite mer. Och knöt loss bryggen och tog oss över till en brygga lite längre bort. Där Matilda Emma och Olivia "badade".




Sedan så for vi hem ett tag, men möttes igen på kiosken efter kanske en timme. Fast sedan var vi ifrån varandra ett tag, eftersom jag(linnea) köpte glass med min mamma och syrra, och dom andra bara var där tvärt. Men sen träffades vi igen hos lovisa.

Där solade vi på hennes altan, tills lovisa skulle hem.

Innan jag (Lovisa) åt middag så låg jag och Linnea ute på bron och det hettade så att man knappt kunde vara stilla. Som tur var det lite moln på himlen som gjorde att solen gick i moln lite då och då. Vi låg och prata, vi smsade lite med. Det var väl det ändå, sen låg vi bara där. Efter ett tag så sa mamma att det var middag, det var varmkorv som igår, men det gick snabbt. För vi (Linnea och jag) hade bestämt att det skulle sitta bra med ett litet dopp i älven igen.


Direkt efter jag (Lovisa) hade ätit så packade jag mina saker och vi for iväg till Linnea så att hon kunde hämta badkläder och en handduk, sedan cyklade vi ner till bryggan. Eftersom det är gratis mms idag för halebop så skulle jag och Linnea spela in en liten film när vi hoppade ner i vattnet och skicka den till Markus. Det krävdes 3 försök innan det blev bra och det menas då att vi hoppade ner 3 gånger och hade vatten över huvudet flera gånger. Vi tog några simtag sedan krälade vi snabbt upp på bryggan. Vi ringde även Linus och då byggde vi en liten koja av våra handdukar. Det såg nog ganska kul ut för dom som körde förbi.


Efter det så cyklade vi hem till Linnea och åt makaroner och korv. Vi kämpade med att äta ute och laga den. När vi hade ätit upp maten så åkte jag hem och hämtade lite varmare kläder som jag kunde vara ute med. För vi skulle ut på picknick, och vi hade bakat en jättegod kladdkaka som vi tog med oss. Vi var som på samma ställe som vi har varit på hela dagen, alltså bryggan.

Det kanske ser lite konstigt ut, men Linnea skrev första delen och Lovisa skrev andra delen.





KRAM LOVISA&LINNEA


Kommentarer
Postat av: matilda

eeeh vi badade ju

2009-05-31 @ 22:37:41
Postat av: Anonym

ja tyck de va fina bilder

2009-06-02 @ 22:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0