en rejäl promenad i "snöstromen"

ojojoj, ÄNTLIGEN hemma.
som sagt, just när jag hade skrivit klart förra inlägget så gick vi faktiskt till ica.
Från början så bestämde vi oss för att blunda när vi gick, alltså båda två (en av alla de knäppa idéer vi fått). Och när vi skulle titta första gången bara för att se att vi inte var HELT fel ute, så hade vi gått åt fel håll. Alltså jag vet inte hur vi lyckades med det. Men det gjorde vi. Så då vände vi oss åt rätt riktning och fortsatte gå. När vi hade kommit ut ur bergsbyn orkade vi inte blunda mer. Så då gick vi powerwalk resten av biten. På vägen började det kurra i magen så vi tänkte att vi kunde äta på frasses också. Så när vi var framme så tog jag ut pengar på ica, sen gick vi till frasses.

Där var vi lite konstiga, alltså inte riktigt vakna...

kassören: vad vill ni ha och dricka?
matilda: 2
kassören: vad vill ni ha och dricka?
matilda: ja
kassören: vad vill ni ha och dricka?!
matilda: va, oj, coca cola
linnea: jag med
kassören: vad vill ni ha för dressing (lite otydligt sa hon de)
linnea: hm... VA?
kassören: vad vill ni ha för dressing?
linnea: jaha, vanlig, alltså orginal, hehe
kassören: och du?
matilda: eh, får man två?
kassören: ja
matilda: vad finns det?
kassören: dom där
matilda: jaha, dom här?
kassören: ja, och smältost
matilda: okej, men då tar jag vitlök och smältost
....

ja som sagt. Inte helt vakna. Och medans matilda stod och fattade noll, så stod jag och gömde mig i mina vantar och höll på dö av skratt.
Ja, det är verkligen kul att vara mig & matilda en söndagseftermiddag .

När vi satt och åt så såg vi kalle, simon och vamme komma cyklandes. Och dom visste att vi skulle till ica, så då skrev jag på sms att vi var på ica maxi, så att dom inte skulle komma in till frasses och äta upp våran mat (A)
Men när vi var klara smög vi oss in till ica för att se om dom var kvar, och det var dom. Så då fick vi för oss att vi skulle gömma oss, vilket inte gick helt bra...
haha, efter det köpte matilda en glass. Sen gick jag och hon hem igen.

När vi hade gått en bit såg vi att det kom nån cyklandes bakom oss. Det var kalle. Han skulle berätta nåt. hahahah, det var ganska intressant, eller hur matilda? ;)
50-50 .

MEN  sen så fortsatte jag och matilda gå, men jag orkade inte gå hela vägen för jag hade skavsår... och matilda skulle egentligen inte till bergsbyn igen, för hon skulle till sina kusiner som bor på morön. Så då gick vi till busshållplatsen och väntade på att min buss skulle komma. När den kom så gick matilda till sina kusiner, och jag åkte den korta vägen hem. Men skulle verkligen inte orka gå .

Nu när jag kom hem så badade jag mina fötter i varmt vatten, för dom var typ förfrusna... 
men nu är känseln tillbaka, och jag sitter och vickar på tårna.

tycker ändå att det här var ett längre inlägg än vad jag tänkte skriva. Men det är väl bara bra?

nu ska jag göra nåt annat än att skriva, för har inget att skriva. hihihihihihihihih


♥linnea-ljushuvud

Kommentarer
Postat av: nina

2009-03-29 @ 18:22:15
URL: http://fannynina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0