Så kan det gå när man sover hos farmor


Milla Jessica Andersson

Även i morse vaknade jag upp hemma hos farmor. Denna gång av att Lova viskade i mitt öra "vad drömde du om inatt?". Egentligen ville jag somna om på direkten, men jag viskade lite med Lova innan.
En timme senare kom Lova och kusinen Mira in i rummet där vi "stortjejer" låg och sov. Nu hade dom med sig plastblommor som dom delade ut till oss. Men det var det bara jag som märkte. När dom andra två sömntutorna vaknade undrade dom varför det låg krokusar och blåsippor i deras sängar..

Senare på dagen sa farmor till oss att vi skulle baka paj, och sedan tog hon ut blåbär och äpplen ur frysen.
Men det dröjde nog ännu en timme innan vi började leta fram bunkar och recept.

När båda pajerna och ett paket glass var uppslukna drog vi iväg till en lekpark. Där blev det mest att snurra och snurra och snurra och snurra... Och jag är yr än.

Nu ska jag berätta en busig sak som vi gjorde inatt. Alltså jag, Ellen och Sanna.
När Lova och Mira och alla andra hade somnat och låg och sussade i sina sängar så kände vi oss sugna på kladdkaka. Så vi smög upp i köket. Där letade vi fram ingredienserna, mått och en bunke som vi sedan tog med oss in i tvättstugan. Då tänker ni "varför tvättstugan?". Men det var för att där kan man stänga in sig och då låter det inte lika mycket. Vi lindade tillochmed in bunken i två handukar så att det inte skulle låta lika mycket när vi vispade. Men ska jag vara ärlig så hjälpte det nog inte..

Många skratt blev det den natten. Och en sak som var ganska otrolig var att ingen i hela huset vaknade. Så vi kunde avnjuta våran kladdkaka ifred.


LINNEA

 

Kommentarer
Postat av: Ellen

Alltså hahahahahaha .. Inget slår vårat kladdkakebak :D

Eller iofs , våra samtalsämnen den natten var rätt nice det med. Hahaha. :D

2009-07-09 @ 11:50:51
URL: http://ellenstjernholm.blogg.se/
Postat av: Peter....farbror....typ

Önskar att jag varit där å fått smaka på kladdkakan :)

2009-07-09 @ 14:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0