valborgs

Nu är ananaspajen inne i ugnen.
Jag och Matilda är mätta och belåtna av grillat kött med potatisgatäng.
Ungefär klockan åtta ska vi fara till majbrasan här i bergsbyn.
Och med oss följer marshmallows och mariekex, som vi ska grilla om vi hittar någon liten eld.

Inatt sov jag och Matilda över tolv timmar. Så jag känner mig ganska utvilad. Men det är lite pinsamt att vi somnade före 23.00....
Imorse när vi vaknade kollade vi efter när någon buss gick till stan, för matilda skulle till sin mamma på sunnanå. Den gick om 3 minuter. SNABBT som ögat klädde vi på oss och så, sen sprang vi ner till bussen. Tyvärr trodde vi att vi var snabbare än vad vi egentligen var. För nere vid vägen såg vi bussen som swischade förbi. Så då var det bara att traska hem igen. Nästa buss gick 40 minuter senare så den tog vi.

väl på stan så cyklade vi till sunnanå på matildas cykel.

När vi kom fram dit så var alla dörrar låsta så vi gick och hämtade en stege. Men problemet var att den inte var ihopsatt. Så vi försökte olika sätt att få ihop den och tillslut tog vi ett snöre och knytte. Kanske inte den stabilaste lösningen med Matilda fick sig iallfall upp till den olåsta balkongdörren. Sedan sprang hon ner och låste upp till mig.
Det vi skulle göra där var att planera och matilda skulle fixa håret ;) . Senare upptäckte vi att garagedörren var öppen... Så vi kämpade med stegen i onödan. Men gjort är gjort.

När vi var klara på sunnanå tog vi magdas kudde (oppps förlåt magda) och tejpade fast den på matildas cykelstyre. På den anordningen satt jag när vi sedan cyklade in till stan. På stan köpte vi ananas, creme fraishe, mariekex och marshmallows. Som vi  skulle ha till ikväll. Fast på stan (ica) hittade vi inte några marshisar, för dom var slut. Så på vägen till bergsbyn stannade vi på hemköp. Där fanns det.

Vägen hem var jobbig. Och jag fick ont i röven av att sitta på styret... Men vill man vara fin(?) så får man lida pin. Okej det där stämde inte överens med någonting, men.


bild från i höstas.

Nänu... så ska vi kolla till pajen.

///////////////// linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0