tittut




nu känns det som om bilder invarderar den här bloggen. Men det är så det blir ibland.
Imorse for jag till cia maxi med mamma och handlade, i några timmar typ... haha, okej kanske lite överdrivet, men det brukar ta lång tid när vi två är och handlar. Efter många onyttigheter i vagnen så betalde vi och for hem. Väl hemma satt jag vid datorn och såg tv, vad jag kan minnas. En del kort togs även då, kom jag på nu... Men inget vart bra, av de 107 bilderna vi tog... Men det kanske kommer upp en sådan bild på bloggen nån gång, vem vet.

Efter att vi hade lagt in bilderna på datorn märkte vi att mamma och P-A hade farit, och vi skulle egentligen med, men vi hade inte hört när dom ropade, eftersom vi var ute, så då for dom utan oss. Men bara ner till pizzan. För där skulle dom köpa pizza som vi skulle ta med till mormor och morfar, sedan hämtade dom upp oss, och så var vi iväg.

I bilen hade jag en av mina damp-stunder, som oftast kommer när vi faktiskt åker till mormor och morfar, men det är oftast då jag och sanna inte är ovänner, och då kan det bli lite jobbigt för dom som är runt om oss.

När vi hade svängt upp till vägen som leder till klutmarksbacken, men även till min mormor och morfar så satt jag och tänkte på renar och älgar, och om min fobi för dom. Och där, mitt på vägen stod det en ren. Så då skrek jag " AAH EN REEN" sen vart jag helt galen, för då retades P-A och vevade upp rutan och nästan stannade bredvid renen, så då kröp jag ihop som en liten köttbulle i baksätet. När vi hade kört dom sista 150 meterna till mormor och morfars hus så klev vi ut ur bilen sen gick vi in och åt pizza.

Mätta och belåtna så gick jag och sanna upp på övervåningen och tog kort (samma kort som jag har visat på bloggen i två inlägg). Då skrek mormor att jag skulle kolla ut genom fönstret, men jag såg inget. Men det gjorde sanna. Det var en ren som kom traskandes efter vägen, och sedan kom 5 till.  Så då blev jag lite ängslig så korten blev inte så fina just då. haha. 

Efter kanske 5 minuter gick jag ner till köket och till deras inglasade uterum för att se på renarna lite bättre. Sen så såg jag att dom fick ett ryck och började springa mot huset. Så då skrek jag typ till, fast dom kom aldrig närmare än kanske 50-70 meter eller nåt sånt. Är lite dålig på att beräkna avstånd känner jag. 

Resten av dagen gjorde vi inte så mycket, fikade och så. Sen så blev det lite drygt. Men det är sånt man får räkna med ibland. På vägen hem i bilen varjag lite uppskruvad och trodde att ett biltak var en ren... Lite pinsamt. 

a, det är vad jag har gjort idag, inte så mycket om jag ska sammanfatta.  

Ska se om jag hittar nån acceptabel bild från tidigare idag...

jaja, micket micket fint.

♥linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0